Catedrala a fost construită în mulțumiri pentru aceste victorii și îmbogățită de pradă adusă de flota ei în prima cruciadă. Comerțul și industria au înflorit, iar arhitecții, sculptorii și pictorii au devenit renumiți în întreaga Europă. În 1284, rivalul Genova a învins marina din Pisa, iar în 1406, Pisa a căzut în Florența. Dar conducătorul Médici a avut un interes deosebit aici, construind poduri și canale, astfel încât orașul a continuat să prospere. Pisa este locul de naștere al lui Galileo Galilei (1564-1642), iar legenda susține că candelabruul catedralian a inspirat-o să proiecteze pendulul ceasului. Principalele atracții turistice din Pisa - Turnul înclinat, Catedrala, Baptisteriul și Campo Santo - sunt aproape împreună în Campo dei Miracoli și fac parte din patrimoniul mondial UNESCO. Dacă vă întrebați unde să mâncați sau să mergeți la cumpărături în Pisa, urmați Via Maffi de la Campo dei Miracoli până la ocupat Borgo Stretto, aliniat cu magazine, cafenele și restaurante.
Fiecare copil a auzit de ea și fiecare vizitator din Pisa se îndreaptă, probabil, mai întâi spre ceea ce este, fără îndoială, cel mai faimos turn din lume: La Torre Pendente, campanile înclinate stând lângă catedrală. Piatra de temelie a fost pusă în 1173, când Pisa a fost cea mai puternică republică maritimă a Italiei, iar nivelurile de tip loggia au fost modelate după fațada catedralei. Chiar înainte de terminarea celei de-a treia povestiri, turnul începuse să se scufunde în mod alarmant pe partea sudică. Când contragreutate partea nordică și ușor crește înălțimea pereților sudici s-au dovedit a fi ineficiente, construcția a fost oprită. Aproximativ 100 de ani mai târziu, lucrările au fost reluate, încercând să contracareze înclinarea, făcând poveștile superioare spre verticale. Camera clopotului deschis a fost adăugată la turnul de marmură albă în anii 1350-72, de Tommaso Pisano.
Până în 1990, turiștii au urcat pe scara spirală de 294 de pași spre platforma de sus, dar cu unghiul de înclinare în creștere cu un milimetru pe an, sa calculat că turnul s-ar răsturna până în anul 2000. Când mișcarea de rotație în jurul axei a fost de asemenea detectat, creșterea riscului, turnul a fost închis în 1990 pentru a permite un program costisitor de restaurare. Când turnul a fost redeschis în 2001, înclinarea de 5,5 grade a fost modificată la aproximativ 3,99 grade, lăsând partea superioară în afara liniei cu 3,9 metri. De asemenea, veți observa o ușoară curbă în turn, care rezultă din încercările diferitelor arhitecți de a corecta înclinarea în timpul construcției.
Exemplul definitiv al stilului arhitectural Pisan, Catedrala Santa Maria Assunta este o bazilică romană de marmură albă, construită de cinci arși, proiectată de arhitectul Pisan Buscheto. Început în 1063, după victoria navală a lui Pisa asupra Saracenilor, a fost consacrată (încă neterminată) în 1118, iar spre sfârșitul secolului acesta a fost adăugat un nou front vestic, iar absida principală a fost finalizată. Arcadia decorată pe fațada splendidă este continuată în jurul pereților laterali, iar transeptele sale se termină în abside mici, care depășesc culoarul. Dominând întregul interior este o cupă ovală bine proporționată. În absidă este un mozaic al lui Hristos între secolul al 13-lea și al 14-lea, încoronat între Fecioara și Ioan Evanghelistul, de Cimabue. Nu ratați porțile de bronz din Porta di San Ranieri, cu scene din viața Fecioarei și a lui Hristos.
Cresterea artistica in catedrala este amvonul lui Giovanni Pisano, asemanator celui din Biserica Sant'Andrea din Pistoia. A fost creat între anii 1302 și 1311, iar stilul viguros al lui Giovanni Pisano și formele rotunjite marchează o deviere de la stilul sever al tatălui său Nicola, al cărui amploare mai unghiulară îl puteți vedea în baptisteriu. Amvonul este susținut pe coloane (cele mai scurte pe leii) și figurile arhanghelului Mihail, Hercule și Hristos, cu cei patru evangheliști din jurul bazei. Panourile de relief din jurul amvonului prezintă scene din Noul Testament.
La vest de catedrală, baptisteriul liber a fost început în 1153, aproape o sută de ani după catedrală, dar încă în zilele mari ale orașului Pisa. Ea realizează designul catedralei folosind același material de construcție, modelat cu diferite culori de piatră, și de galeriile orb și piticii. Dar, pe măsură ce lucrările au continuat peste două secole, a început să arate tranziția de la romanică la gotică între nivelurile inferioare și superioare. În 1260, Nicola Pisano a preluat responsabilitatea pentru proiect, urmată (1285-93) de fiul său Giovanni. Domul conic se află pe patru stâlpi și opt coloane, creând un efect de lumină și solemnitate. Ca și catedrala, evidențiarea neclintită a baptisteriului este amvonul de marmură liberă, o capodoperă de 1260 de Nicola Pisano și una dintre marile capodopere ale sculpturii romane. Este decorat cu panouri de relief care ilustrează scene din Noul Testament cu mare intensitate artistică. Asigurați-vă, de asemenea, că fontul lui Guido da Como (1246) și cifrele sfinților de către studenții lui Nicola și Giovanni Pisano. Baptisteriul este de asemenea remarcabil pentru acustica sa superbă, pe care ghidurile o fac, de obicei, un punct de demonstrație.
Potrivit legendei locale, Arhiepiscopul Ubaldo dei Lanfranchi sa întors de la Cruciada a IV-a cu mai multe nave de pe Golgota, astfel încât cetățenii din Pisa să poată fi îngropați în sol sacru. Construcția lui Camposanto (Câmpul Sacru) pentru ao ține a început în 1278, o mănăstire dreptunghiulară mare, a cărei galerie de arcade, decorată cu goticul gotic, se deschide în curte. Pe podeaua mănăstirii se află mormintele patricienilor Pisan, iar în jurul laturilor sunt sarcofagii romani. Zidurile au fost acoperite cu fresce din secolele 14 și 15, dar un incendiu provocat de bombardamentele de artilerie din 1944 a topit acoperișul de plumb, distrugând sau distrugând frescele. Avansul acestei pierderi tragice a fost descoperirea schițelor originale ale artiștilor în pigment roșu pe pereții dedesubt. Aceste sinópie au fost contribuția cea mai importantă a artistului la o frescă, specificând fiecare detaliu al unei compoziții; pictura actuală a frescei a fost lăsată adesea studenților și asistenților. Aceste sinópie sunt prezentate acum, cu reproduceri ale frescelor corespunzătoare, în Museo delle Sinópie. Aceste fresce care au fost salvate au fost restaurate cu mult timp în urmă și au revenit la mănăstire.
Unul dintre cele mai bune muzee proiectate și amenajate din Toscana este, de asemenea, unul dintre locurile cele mai puțin vizitate din Campo dei Miracoli. Și are un bonus suplimentar pentru cei care o explorează: o vedere superbă a Turnului Înclinat de la uriașul ferestre de la etajul al doilea. Muzeul catedralei găzduiește o trezorerie considerabilă, care include capodopere neprețuite de argintărie, broderii bogate, morminte, sculptură și picturi. Multe dintre sculpturi au decorat odată diferite clădiri ale complexului, dar au fost aduse în interior pentru a fi protejate cu mulți ani în urmă - înainte ca acestea să fie supuse poluării atmosferice moderne, astfel încât acestea sunt într-o stare atât de bună încât par să fi fost create ieri în loc de secole în urmă. Colecțiile, care sunt bine etichetate și descrise în limba engleză, încep cu șase secole în urmă, cu inserții islamice de marmură colorată care odată decorate catedrala, amintind că imperiul naval al Pisei sa extins în Orientul Mijlociu. Atât de multe comori vă vor prinde ochii, dar nu ratați grifonul de bronz; crucifixul de lemn de Borgognone; Citharoedus David; casetele din Limoges; lucrările lui Giovanni Pisano, mai ales Madonna lui, statuia minunată a fildeșului și crucifixul cunoscut sub numele de Crocifisso d'Elci. Este posibil să recunoașteți o sculptură romană, un bust al lui Julius Caesar sculptat în timpul sau imediat după viață și imaginea pe care ați văzut-o în majoritatea cărților de istorie.
Dincolo de atracțiile celebre ale Campo dei Miracoli, Pisa oferă o serie de atracții mai puțin cunoscute și lucruri de făcut. Fosta mănăstire benedictină din San Matteo găzduiește acum Muzeul Național din Pisa, cu sculpturi și poze ale școlilor toscane din secolele XII-XV. Sunt deosebit de interesante sculpturile din diferite biserici din Pisan aduse aici pentru a le păstra din cauza vremii și daunelor aduse mediului și înlocuite cu copii. Uită-te în special pentru originalele de statui ale lui Giovanni Pisano de la baptisteri și celebrul Madonna del Latte (1340) de la Biserica Santa Maria della Spina. Picturile unui număr de artiști din secolul al XII-lea și al XIII-lea includ subiecți religioși și veți găsi exemple excelente de cărți și manuscrise iluminate.
Biserica Santa Maria della Spina, pe malul stâng al Arno, este probabil cea mai cunoscută dintre bisericile mai mici din Pisa și, cu siguranță, una dintre cele mai frumoase biserici din Pisa. Inițial, o mică ședință oratorică chiar pe malul râului, a suferit pagube grave ale fundației, iar în 1871 a fost trasă de piatră pe piatră și a fost reconstruită mai sus. Bogăția gotică îmbogățită bogat își datorează numele în posesia unui ghimpe (spina) din coroana de spini a lui Hristos, adusă la Pisa din Țara Sfântă. Frontul de vest are două uși și trei gable distincte, fiecare cu o fereastră mică de trandafir. În partea de sud a bisericii, o serie de arcade înconjoară ușile și ferestrele și, mai sus, o nișă cu figuri ale lui Hristos și ale apostolilor. Clădirea este încoronată de tabernacole care conțin statui, unele dintre ele fiind acum înlocuite cu copii și originalele afișate în Muzeul Național. Originalul versiunii Madonna del Latte este, de asemenea, în muzeu; cel din interiorul bisericii este o replică.
Pentru a-ți face călătoria cât mai confortabilă și plăcută, avia.md îți oferă o platformă ușor de utilizat pentru rezervarea biletelor de avion. Iată câțiva pași simpli pentru a-ți rezerva biletele:
Cu avia.md, rezervarea biletelor de avion este simplă și rapidă, astfel încât să vă puteți concentra pe planificarea șederii în Italia.